Two Fifty

How many movies of IMDb‘s top 250 have you seen? twofifty.org allows you to create and track your list. As for me:

twofifty.org

10 Responses to “Two Fifty”

  1. SOFA says:

    No 129. Duck Soup or 217. A Night at the Opera? With your Wife’s Groucho fetish?
    Shame on you! (they’re brilliant, and worth watching, Bro)
    A few others to consider (I don’t normally recommend movies to anyone, but dammit these are too brilliant):
    201. A Streetcar Named Desire
    121. Cool Hand Luke
    156. The Grapes of Wrath
    Some of the finest acting you’ll ever experience, IMO; these movies “made” their stars.
    223. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (okay, I have a “thing” for Johnny Dep {I’m also fond of chiffon in a wrist array} and this isn’t “What’s Eating Gilbert Grape?” – which is brilliant – but this is a good movie)
    And because of the holidays, 30. It’s a Wonderful Life & 149. A Christmas Story. There’s a ton of unwatchable crap of TV and we get to relive the Holiday crap every year, but these two films are quite enjoyable – at least, I’ve seen them multiple times, and wouldn’t groan if I had to sit thru them again. Kinda like The Wizard of Oz, you can watch it – hell, quote it, memorize it – several times and still enjoy it.
    IMHO

  2. Barry's Imaginary Publisher says:

    A quote from Barry’s Imaginary Publisher:

    No 129. Duck Soup or 217. A Night at the Opera? With your Wife’s Groucho fetish?

    Heheh, I knew that would catch your attention! :) To my defense: I’ve seen bits ‘n pieces of “A Night at the Opera”, but never the whole thing — “A Streetcar Named Desire”: ditto.
    I too have a thing for Johnny Depp (in a non-sexual way of course! cough — not that there’s anything wrong with that!); the pirate movie is definitely on my ToSee List.
    As for those 30s movies… rhmmm… bit too much sugar for my taste…
    Hey Sofa, why don’t you sign up on that site and give us a look at the movies you’ve seen? I’d be interested to compare our lists. That goes for everyone else too!

  3. SOFA says:

    Naw…
    The problem with hooking up to something like that is the 250 “best”. I mean, who’s to say really? A couple of my favorite actors were totally overlooked.
    Looking at the list, you’ve seen far more of them then I; I’m not a movie kind of Guy…
    Weren’t there 3 Star Wars films listed?
    Puh-lease!

  4. Dr Sharleena says:

    Both Duck Soup and A Night at the Opera should be obligatory vision in grammar school! I say!

  5. Hairfarmer says:

    I’m batting 138 out of 250:

  6. Hairfarmer says:

    Hmmm
    the button didn’t post. Well here’s the URL:
    http://twofifty.org/user/hairfarmer/

  7. Barry's Imaginary Publisher says:

    I must congratulate you on your eclectic taste for non-american movies, Hairfarmer. Looks like you’ve seen just about any Japanese/German/French movie I haven’t…!

  8. Dr Sharleena says:

    139 out of 250
    http://twofifty.org/user/sharleena/

  9. Hairfarmer says:

    I must have done it backwards then. Hate to dissapoint ya Barry, but I’ve seen very few Japanese films and fewer German ones.

  10. SOFA says:

    Another one just struck me – looking at your page, Barry. “Brother, Where Art Thou” is a great film – not brilliant, but damn good. I’ve been enjoying the soundtrack for a couple of years, and just recently saw the flick…